Skrivar Germund, har ryggslark, så bloggen blei deretter meinar han. Sjå kva han har funne..
Statsministeren har vore på turne rundt om til fleire naboland og til Frankrike. Han jobbar for å finne støtte og løysingar på konflikta. I Frankrike fekk han og vitja presidenten sin, Dionkounda Traore. Han er betre men treng framleis tilsyn frå lege. Dionkounda sa i eit intevju i går at han tilgjev dei som angreip han og at den maliske befolkninga må stå saman og finne løysingar saman.
I desse dagar er representantar frå Ansar Al Dine i Burkina Faso for samtalar med fredsmeklaren Blaise Compaore. Dette er det mange som ikkje er einige i. Kva kan det vere å forhandle om? Mali skal vere eit rike, udelt og sekulært. Skal ein snakke om samtalar med Ansar må dei bryte alle band med Al Quida. Men tida vil vise om ein kan kome fram til fredelege løysingar.
FN er ikkje overtydde om at ein må inn med ein militær
styrke. Den vest afrikanske
unionen er klar med 3500 mann som kan hjelpe Mali med å få kontroll på
situasjonen. Mali ynskjer å ordne opp sjølv og FN lurer på kva som er
klokt å gjere.
Norsk UDt har framleis ikkje endra sine reise og opphalsdsråd i
høve til Mali.
Litt kulturstudier høyrer med i Mali. Her er ein teikning
frå ein sosialantroplogog.
§
Litt forklaring til
illustrasjonen. Bruce Whitehouse (ansvarleg
for illustrasjonen) samanliknar kulturkunnskap med eit isfjell. Jo meir ein går
inn for å forstå jo meir oppdagar ein at ein ikkje skjønar. Nokre viktige
punkter om kulturen klippa frå bloggen hans saman med illustrasjonen ovanfrå.
§ In the realm of politics,
as I wrote in
March, a leader’s
legitimacy with the population may not derive from any constitutional mandate.
Even though Captain Amadou Sanogo, head of the junta that toppled
democratically elected President Amadou Toumani Touré from power, has
officially renounced his claim as head of state, there are a good many people
in Bamako who still consider him “their” president, international opinion and
Mali’s constitution notwithstanding.
§ Where gender relations
are concerned, popular perceptions tend to portray sex differences as both
sweeping and essential, and even portray women as vastly outnumbering men, as I wrote in
January. Such
perceptions can seem immune to scientific evidence. It’s not clear to me,
moreover, that many people here of either sex share international donors’
stated goals pertaining to gender equality. The unprecedented backlash against
President Touré’s bid to reform Mali’s family law in 2009 speaks to this fact
(even if the backlash also stemmed from a cynical campaign of misinformation by
leading Muslim organizations).
§ In terms of interpersonal
relations, you cannot ignore the dynamic I’ll gloss as “collectivity”:
people here often act and see themselves as members of groups before acting and
seeing themselves as autonomous individuals. Family and caste membership have
powerful influence over personal behavior. This has a lot to do with the
problem of corruption, as I wrote in
May. It affects
relations between employers and employees, between teachers and students, and
between leaders and ordinary citizens. It also had a tremendous impact on
marriage, the phenomenon I’ve been researching in Bamako. When everything from
one’s choice of spouse to one’s régime matrimonial (i.e., whether one’s
marriage is officially monogamous or polygamous) is subject to intense
discussion and negotiation not only with one’s parents but with one’s entire
extended family, it becomes apparent that marriage is much more about the union
of two kin groups than two individuals.
§ Finally, there’s the matter
of causation — basically, what makes things happen. Success in business,
politics or warfare may be attributed more to supernatural causes than natural
ones. There is a whole sector of the local economy — you could think of it as
the “spiritual economy” — dedicated to helping people prepare spiritually for
future events, from finding the right marriage partner to getting a job or a
promotion to winning an election. Politically speaking, if Malians recognize
that their country’s current ills result from regional and global factors, many
also wonder whether unappeased spirits could be responsible for Mali’s woes.
(See the latter half of my post from late
May for more on
this.)
Kvardagen I Mali
Livet I Mali er
ganske normalt seier denne sosial antropologen. Han var nyleg ein tur til
Sikasso i sør aust og der gjekk livet sin vante gang, også langs vegen. Siaka
seier det same. I Bamako er no alle veibarrikader fjerna og folk lever ganske
normalt. Utfordringa er ei aukande arbeidsløyse og aukande matmangel i
forlenginga av det. Regnet kjem regelmessig i Bamako området og i Tambaga, i
Bafoulabé er det no over ei veke sidan sist.
På kyrkjefronten er det ikkje noko spesielt å melde som eg
veit om. Arbeidet går jevnt og trutt.
Vi gler oss til Adama Bah kjem til Norge. Går alt etter
planen kjem han på fredag.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar