lørdag 24. mars 2012

Ingeborg si spikersuppe

Oppskrift på spikersuppe ved militærkupp

Fyst tar du ei gryta og setter på plata, så tar du 2,5 dl med vatn i. Så skreller du 1 gulerot og skjærer i småbiter. Så tar du 1/2 paprika og skjærer i småbiter. Og så litt mindre enn ein halv løk, som du skjærer i småbiter. Så tar du 2 ss med olje oppi gryta, og så tar du ein halv buljong oppi, litt salt og 1,5 ts med tomatpure oppi. Alt skal samtidig oppi gryta og koke til det boblar, og så må det koke litt til. Og så skruer du av plata og lar det kjøle. Viss du har mer grønsaker eller kjøt så kan du ha det oppi og.

Suppa var veldig god, syntest eg. Me hadde brød til. Om du ikkje synest dette smakar godt, så har du ikkje fylt oppskrifta nøye nok... Vi drakk vatn til og hadde brus til dessert. Her er veldig varmt, så derfor må vi drikke masse.

Hilsen Ingeborg, 5. klasse

Her er bilder frå når vi var i Bafoulabe
Å ete mat frå felles fat
Å koke saus på grillen

Her kikkar eg fram under ein stein
Her er nåken eg er glad i, Ramata og Battorou
(I. Lygre)

Her er eg i min fine nye drakt
(I. Lygre)

2 kommentarer:

  1. Koselig å lesa om livet ditt i Mali Ingeborg. Kjekt å hørra ting på din måte!

    SvarSlett
  2. Veldig kjekt å lese når du skriver, ingeborg!!! Jeg følger med på når dere skriver og tenker mye på dere alle!!! Håper dere kommer til norge snart!! Ber for dere. Hilsen Lina

    SvarSlett